söndag 9 augusti 2009

Lasse bjuder far & mor på middag

Lördag och vi funderar på vad vi ska äta, snabb kontakt med Lars. Vi bestämmer oss för Natalie på Pers Krog, jag bjuder sa Lars så beslutet var inte så svårt. Vi ringde och beställde bord.
Den här bilden har inget med lördagsmiddagen att göra, bara en tillbakablick till fredagens grillning och Evas "favorit".

Förrätten som blev vitlöksbröd

Vilken härlig vy vi hade från vårt bord.

Det här är Christers mat, Kalvfilé Oscar med råstekt potatis och bearnaissås.

Lars och Elenor valde Sjötunga Walewska, inte fel det heller.


Efter maten drack Elenor en cappucino.

Sen blev det en tur till Klagshamn. Där hade vi inte varit tidigare så det blev en härlig avslutning på kvällen med en promenad bland fiskehoddorna.




Solnedgången var fantastisk.


Framför en av hoddorna, en liten sjöjungfru.



1 kommentar:

Anonym sa...

Angående min favorit,precis en sån jag inte vill träffa på Jag kände att den glodde på mig! Kram Eva