tisdag 6 oktober 2009

Lunch hos Ulla-Britt & Ole

Idag var vi bjudna till Ulla-Britt och Ole på lunch. Dom har sålt sitt hus i Tygelsjö och flyttat till Kungsgatan 1, mycket centralt och fint. Det var en härlig lägenhet. Innan lunchen som bestod av vitlöksbröd, sallad och en jättegod räk-och kräftpaj frågade Ole om vi ville ha en "stänkare" före maten. Naturligtvis tackade vi ja, damerna Martini och herrarna Whisky. För att skilja drinkarna åt eftersom de hade samma färg, hade Ole lagt en isbit i damernas drink (trodde han). Det var precis tvärtom. Det blev några märkliga miner när vi smakat på drinken. Men det var enkelt att åtgärda, vi skiftade glas (tack och lov).
Efter en rundvandring i huset fick vi kaffe och hallontårta (!). Även det jättegott.
Tack Ulla-Britt och Ole för en trevlig eftermiddag hos er.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du fingrarna i kors när du skrev hallontårta,Christer?Kram Eva

Brorsonen sa...

Förmodligen var det Martini klunken som spökade :-) Kan ju inte va bra med Martini liksom....

Heléne sa...

Halloj Farbror Christer!
Jag får väl säga samma sak till dig/er att jag följer éra äventyr troget och jag kanske borde bli bättre att kommentera. Kul att du gillade min nya look. Hemligheten är ....tatatata längst upp i vänstra hörnet på min blogg har du en www-adress, där finns massor av gratislayouter! Lycka till kramisar från Farsta

Brorsonen sa...

Se där ja :-D Ny design, snyggt farbror!