torsdag 15 juli 2010

Sjöbo marknad

Dags att utnyttja JoJo-kortet igen. Idag blev det Sjöbo marknad. Först åkte vi stadsbussen till Värnhemstorget. Sen var det dags att äntra bussen till Dalby, den var fullsatt och saknade AC. Tack och lov för några invandrarungdomar som erbjöd sina sittplatser till oss, annars vet jag inte hur det hade gått. Vi var genomsvettiga när vi kom till Dalby då det var dags för bussbyte, den här bussen var av nyare årsmodell så det såg lovande ut. Men oj vad vi bedrog oss, efter att vi kört ca 10 min frågade jag föraren om han kunde sätta på AC'n. Det går inte sa han, den fungerar inte. Men vi klarade oss fram till Sjöbo.
Interiör från bussen till Dalby.

Då har vi gjort vårt första kap.


Jag kan avslöja att i påsen ligger det ett skärp


Lite marknadsgodis är ett måste.


Dags för fika. Elenor valde våffla med grädde och jordgubbssylt (går inte att jämföra med Inga's på Aspö) och jag tog ett wienerbröd till kaffet.


, Så här ser skörden ut från marknadsdagen i Sjöbo: soppåsar, bakplåtspapper, bakformar, fryspåsar, ett skärp, brända mandlar och marknadskonfekt. En svettig och varm resa men ändå härlig. Bussen hem var mycket svalare.






Inga kommentarer: