onsdag 6 juli 2011

Hannover med Musikkåren

Eva och jag tog flyget till Hannover, tog 45 minuter. Kåren åkte buss


Ölcykeln, populär till Svensexor bl.a.


Eva och jag tog en fika medans vi väntade på kåren



Gamla Rådhuset utanför vårt hotell



Kåren ställer upp för march till Nya Rådhuset


Sista pommesen delas broderligt


I öltältet på festplatsen, väntar på mat (korv och bröd)

Ölen i antågande


Skål


Louise (bor och är gift i Tyskland) tog snabbtåget och kom och hälsade på kåren. Kul



Stilige Ernst August koenig von Hannover



Utanför Stationen blev det konsert


Middag på en bierstube, wienerschnittsel och haxe med surkål. Micke Johan Lars-Erik Eva och jag, Christer fotograferade



Nästa gäng som kom för att äta, Inga-Britta o Kurt, Alf och Gittan (skymd), och Margareth och Bertil

Tidig frukost på hotellet



Självaste Narren dök upp


Schützenfestaffischen


"Nya" Rådhuset där alla 129 orkestrarna utgick ifrån


Här kommer de svenska glada pojkarna och flickorna


Eva och jag tittade på direktsändningen i TV, som visades för många millioner tittare


Några Tapas hann vi med före nästa aktivitet



7-sittsig cykel



Mmmm... vilken god öl


Middag med hela kåren på Braueri Ernst August


En rolig samling















När kåren åkt på morgonen hade Eva och jag hela dagen på oss tills flyget skulle gå. Vi hängde med på en stadsrundtur, och gick av här i Kungliga trädgårdarna i Herrenhausen. Mycket vackert




"Änglafontän"


Skål och tack för trevliga dagar trots det kalla och lite regniga vädret. Micke, Eva E, Maria och Johan P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för trevliga dagar i Hannover.
Många fina bilder ,dock inte den med ölen ,man kan inte tro att den är alkoholfrei!Kram Eva.

Brorsonen sa...

Jamen så där ja :-)Här smällde det in grejjer ska jag säga! Bra Farbror, jag hejjar på dej :-)