fredag 5 augusti 2011

En olycka händer så lätt

Idag borde det egentligen vara den 13:e. Vi skulle cykla över till Lars lägenhet och kolla att allt är OK, vattna blommor mm. Jag körde först och valde en annan väg än den Elenor tänkt sig. Det fick till följd att hon körde omkull när hon skulle ned från trottoaren. Vänster handled såg konstig ut och gjorde jätteont så vi körde till akuten. Läkaren sa att handleden är bruten så det blev en tur till röntgen. Så småningom fick vi info om att man var osäker på om det måste göras en operation. Det ska vi ringa om i morgon bitti ocdh få besked om.
Ett stödförband pålagt innan röntgen.

Första försöket att gipsa.
Nu blev dom äntligen nöjda. Det var en enorm pärs för Elenor, hon hade inte fått något mot värken och dom som gipsade var inte speciellt mjuka.

Äntligen hemma. Citodon-tabletten har gjort sitt och Elenor är mycket trött efter allt hon varit med om idag. Nu är det bara att hoppas att allt ska läkas bra. Vi återkommer om det blir operation eller inte.

4 kommentarer:

Helene sa...

Aj aj aj stackars dig lilla faster, jag vet hur j*vla ont det kan göra då jag gjorde samma sak 2007, snubblade över en step up låda när jag tränade, Massor av krya på dig kramar från mig till dig.

Anonym sa...

Tänk vad fort olyckan är framme.
Synd om dig,jag vet hur ont det gör.Kram Eva

Jörgen sa...

Oj, oj så illa det kan gå, men kunde ju va värre som en klok vän till mig brukar säga, själv blev jag av med lite skinn på vänster arm när vi var till Åland med barn, barn-barn och barn-barns-barn förra veckan. Så jag får besöka vårdcentralen varannan dag för omläggning, men det är bara att bita ihop som Helene säger. Krya på dig svägan
Många kramar//Bojan & Totte

Brorsonen sa...

Ja men va f..n :-( Vilken j...a osis! Stackars faster, synd om dig . Krya på dig! Kram Brorsonen